Jak jsme nebyli žádný OHŘEzávátka

2. února 2012 v 21:58 | Text a foto: Tlampač |  ON THE ROAD AGAIN
Asi už víte, že každé září jezdí Tlampač a jeho friends na velkej kolotrip. Loni zrovna tak. Už ne ve velký bandě jako dřív, což je ukrutná škoda, ale jen ve dvou. Ramon měl mít první týden v září dovolenou a chtěl jet za Zoozanou, svou ségrou, co ji léta neviděl. Od začátku to byla taková malá Pošta pro Tebe a nakonec jsme Zoozanu na hranici v Potůčkách, ani nikde níž v Poohří nenašli a neviděli.
V neděli 5. září2011 ráno jsme naložili kola a bágly a vyrazili rychlíkem do Práglu. Přes Berounku a Křivoklát jsme to pak vzali po trati až do Bečova nad Teplou. Cesta byla suchá, místy dlouhá. Těch nádražíček a různých dalších zajímavých míst co jsme viděli! Pivko v Rakovníku na nádraží bylo docela dobrý a v trafice tam pani prodávala obložený housky. Přes Fimfárum (Oráčov) a další ty Kotěhůlky jsme dojeli až do někdejší bašty Husitů, do Žlutic, dali jsme si tam další pivo, vlak tam totiž stál přes čtyřicet minut. To jsou ty lokální tratě.
Cestou jsme přemostili říčku Střelu, do jejíhož okolí se chci podívat už od doby, kdy jsem viděl biják Cesta z města. Bohužel Ramon spěchal do hor. Tak snad příště.
Bečov voněl dřevem, všude samej motorkář, svatej Maur tam někde taky byl, i muzeum hraček tam někde bylo.
Dál do Varů se nám už nechtělo sedět ve vlaku, vyrazili jsme po široké krajnici z kopce dolů, jelo to jedna báseň. Kousek za Bečovem přišel velkej hlad a tak se dělalo kafe, panáky jsme dali, a pojedli nějaké ty kedry s čímsi. Pohoda, bylo krásně teplo a obloha jako šmolka.
Vary, jo, je to tam hezký, jenže my jsme se tam moc neohřáli a na kole prošupajdili až k hornímu nádraží. Jízdenka SoNe za 550.- se do půlnoci dala použít, Ramon už do vlaku nechtěl, já ano. Z Boganem mám za sebou jeden Krušnohorský Semmering, Chomutov - Vejprty, tohle bude druhej, zbyde už jen ten Modravskej.
Krušnohorský Semmering K. Vary - Potůčky je nádherný technický dílo našich předků, vezl nás vlak DB od Siemensu, nádhernej, ne jako ta ubohá "Hyperznova" Regionova. Průvodčí byla Češka, milá a v pohodě. Stoupali jsme a stoupali, málem až do nebe, nejvyšší bod na trati je Pernink, znal jsem jej jen z Duškových knížek. Chtěli jsme tam vystoupit, od průvodčí dostali tip, že po asfaltce to pak dolů sfrčíme jako nic. Ne tak my, jeli jsme až dolů, do Potůčků. Začalo se smrákat, hory a lesy kolem nás. Projeli jsme Potůčky tam a zpátky a barák Ramonovy ségry nenašli. Ani v hospůdce v hasičárně neznali její jméno, respektive jeden místní notor si matně vzpomněl, nicméně to byly bohužel jen matné vzpomínky. Do rána bylo třeba někde hlavu složit. Ale kde? Cestou do Potůčků jsem z okénka vlaku zahlédl pro spaní příhodnou stříšku. Naposled tedy zakouzlila SoNe jízdenka a Regionova jedoucí ze Spolkové republiky nás spolkla a odvezla nahoru na kopce, do Horní Blatné. Zase měl vlak co dělat, aby ten krpál vysupěl, komfort v Hyperznově (motorák Regionova) o poznání horší, než předtím v Siemensu.
Blatná bývala městem horníků a prospektorů, i dnes má statut města, ač je to vlastně jen malá krušnohorská obec. Náměstí je čtvercové, se svatostánkem uprostřed. Hezký, moc hezký místo. Dali jsme si pivko u stolečku před krčmou a povídali. Když už se noc blížila ke své půlce, zalezli jsme pod onu nedalekou stříšku do kanafasu a poslouchali rádyjo. Kdyby se kolem jedný nepřihnal ten uragán a bouře, tak bych chrněl až do rána. Liják hnaný větrem mi zmáčel spacák, musel jsem jít spát kousek dál, a to už nebylo ono. Mám smůlu na takový věci, venku se pořád budím a pokud se mi spánek nějak přeruší, jsem druhý den jako dřevem bacený. Přál jsem si, aby do rána přestalo lejt, jinak by to tady na horách byla v dešti a zimě drsná záležitost...